Entrega - Blog

Doglądamy Twojego biznesu

Poradnik Importera – 1 cbm. Ile to kilogramów?

Bardzo często początkujący importerzy mają problem z przelicznikiem stawkowym waga miara. Występuje on najczęściej zapisywany jako w/m R/T per cbm Co to właściwie znaczy i jak to liczyć? Zacznijmy może od tego skąd się wziął? Czy to cwaniactwo spedycji? Nie. To ochrona przed skrajnymi wielkościowo ładunkami. Użyjmy przykładu. Otóż jeśli w przykładowym kontenerze mamy 70 Read more about Poradnik Importera – 1 cbm. Ile to kilogramów?[…]

Poradnik Importera – Po co kombinować na fakturze?

Na wstępie nie będzie to wpis o tym, jak zapłacić mniej za cło i vat, gdyż jest to niezgodne z prawem. Będzie to wpis przypadku klienta, który wpadł na taki pomysł i mu się nie udało. Po co zmieniać wartość na fakturze handlowej? Wiadomo, by zapłacić mniejsze cło i vat. Im niższa wartość na fakturze Read more about Poradnik Importera – Po co kombinować na fakturze?[…]

Poradnik Importera – Licencja Eksportowa – A po co mi to?

Nie każda firma sprzedająca towar w Chinach ma licencję eksportową. Czy to znaczy, że firma która jej nie posiada jest zła lub fałszywa? Nie, zdecydowanie nie. Po prostu nie widziała potrzeby jej posiadania bo być może handlowała tylko na rynku chińskim lub nie lubi wydawać pieniędzy na takie formalności. Kiedy znajduję odbiorcę np. z Europy Read more about Poradnik Importera – Licencja Eksportowa – A po co mi to?[…]

Poradnik Importera – Kontenery Kolejowe

Pytanie zadane telefonicznie – Wiem, że przesyłki które płyną do Polski są w kontenerach morskich. A w jakich jadą koleją? Odpowiedź – Kontener, jest uniwersalnym środkiem transportu. Te same mogą być użyte na statku jak i w kolei. Kolokwialni można odpowiedzieć, że różnią się jedynie napisem świadczącym, kto jest właścicielem/dzierżawcą. Kontener Morski   Kontener Kolejowy Read more about Poradnik Importera – Kontenery Kolejowe[…]

Poradnik Importera – Dlaczego warto kupować na warunkach EXW, a nie FOB lub prepaid?

Znaczna część firm nie decyduje się na zakup towarów na warunkach przedpłaconych tzw. prepaid (np. warunki CIF czy DAP według Incoterms). Niewątpliwie jest to słuszna decyzja, bo warunki przedpłacone, czyli tzw. „fracht za darmo” w rzeczywistości nie jest ani za darmo, ani nie jest szybko. O pełnej kontroli nad przesyłką możemy mówić tylko wtedy, kiedy Read more about Poradnik Importera – Dlaczego warto kupować na warunkach EXW, a nie FOB lub prepaid?[…]

Poradnik Importera – Najczęstsze błędy na fakturach handlowych klienta

Historia wracająca jak bumerang w każdej spedycji. Kto tego nie miał? Błędy na fakturach handlowych. Co powinno się znaleźć a czego nie raz nie udało mi się odszukać. Napis faktura – Czyli Commercial Invoice. – Wbrew pozorom Urząd Celny chciałby widzieć, że jest to faktura, a nie Packing List, lub fragment umowy zakupu. Ważne, by Read more about Poradnik Importera – Najczęstsze błędy na fakturach handlowych klienta[…]

Poradnik Importera – „Chińczyk mi wyśle do Gdyni”

Temat rzeka wart głębszej analizy. Pytanie na Facebooku od Sebastiana zadane na jednej z grup pomagającej sobie w imporcie. Pytanie – …fabryka oczywiście mi go prześlę do Gdyni za 1100 $ (cena towaru dopisek autora) plus 350 USD za jakiś pakiet opłat, transport, dokumenty… (cyt oryginalny). Paczka Sebastiana ma 0,927 cbm i waży 400 kg. Read more about Poradnik Importera – „Chińczyk mi wyśle do Gdyni”[…]